Днес нека поговорим за материалите, по-специално MDF и PVC. Единият се използва главно за рекламни материали, които се поставят на закрито, докато при другият няма такова ограничение. В тази публикация ще ви разкажем защо се случва така и ще разгледаме компонентите на всеки материал, плюсовете и минусите, както и за какво се използват.
MDF рекламни материали
MDF е съкращение от Medium Density Fiberboard със средна плътност. Това е вид плоскост от дървени влакна, изработени от дърво или други лигноцелулозни (известни още като суха растителна материя) материали, които се рафинират във влакна и се слепват със смолисто свързващо вещество (лепило) при висока температура. Това е една от четирите основни категории плоскости на дървесна основа.
Причината, поради която MDF е толкова популярен като материал е, че е по-лесен за обработка от естественото дърво и може да бъде ламиниран и боядисан. Благодарение на това може да се създаде почти всяко покритие на дъската. Този материал също така има и много характеристики, подобни на естественото дърво и затова може да се използва като негов заместител.
И така, защо да изберете плоскост от MDF?
Компонентите в него го правят устойчив на изкривяване, влага и компресия, което го прави чудесен избор за вашите рекламни материали. В индустрията и интериорния дизайн дори се използва за облицовка на стени и тавани, както и за тапицерия, обшивки за врати, офис паравани и др. За разлика от истинското дърво, MDF има същата външна повърхност както и сърцевина. Ако го шлайфате, сърцевината ще бъде оголена, компрометирайки целостта на плоскостта. В този случай ще трябва да сте изключително внимателни при шлифоване, тъй като това може да отслаби цялостната здравина на елемента. Въпреки че MDF има и няколко недостатъка. Той е по-плътен от шперплат и ПДЧ. Ако MDF е с лошо качество, има вероятност да се надуе или напука при насищане с вода. Друг недостатък е, че ако MDF се държи във влажна среда без никакви обвивки или уплътнения, той може да се изкриви или разшири. Недостатъкът на MDF е, че не е най-добрият избор за материал, който може да се използва на открито. Това ни води до PVC плоскостите.
PVC плоскост за рекламни материали
PVC означава поливинилхлоридно съединение. Това е един от най-широко произвежданите пластмасови полимери в света. Процесът на производство на PVC е интересен, тъй като основните компоненти са солена вода и етилен масло. Това води до пластмаса с висока плътност. PVC се предлага в две форми, твърда и гъвкава. Твърдият PVC има по-висока плътност от двата вида, което води до много здрав и твърд материал. Това не означава, че гъвкавата форма не е здрава, но няма същата плътност като твърдата форма. Въшният вид на PVC плоскостите след дообработка може да напомня на кедър.
Защо да изберете PVC?
Предвид това, че е пластмасов полимер, то този вид плоскост е устойчив на влага и насекоми. Това го прави идеален за райони, които са подложени на много влага, като къща на брега например. Не изисква боядисване и може да се използва в директен контакт със зидария. Освен това PVC материалите могат да се рециклират, което ги превръща в прекрасен избор за компании, които са екологично отговорни и държат да го покажат дори чрез рекламните си материали. PVC се произвежда повече от 40 милиона тона годишно така че е доста популярен материал. Ще го откриете в тръбите, вратите, прозорците и други. Както можете да видите, има доста разлики между двата материала. Поради своите свойства, MDF е най-подходящ за вътрешно приложение, докато PVC е най-подходящ за външно приложение. И двата вида плоскости обаче осигуряват прекрасно допълнение към всеки бизнес, позволявайки ви да създадете визията, която ви подхожда на бранда ви.