Много компании използват специални, лимитирани серии опаковъчни кутии за техните продукти като част от своята маркетингова стратегия. Starbucks, една от най-известните вериги кафенета, например, поднасят напитките в празнични чаши по време на коледните празници. Популярната компания Nike редовно проектира уникални кутии за лимитирани серии обувки, които потребителите силно желаят.
Но защо лимитираната серия продукти е толкова привлекателна за потребителите? И защо създаването на лимитирана серия кутии може да бъде страхотна маркетингова стратегия?
Отговорът е съвсем прост. Тези уникални артикули създават усещане за изключителност и престиж. Те обикновено са произведени в ограничен тираж или са налични за определен период от време. В резултат на това, потребителите смятат, че трябва да имат дадения продукт, преди той да изчезне. Недостигът естествено увеличава търсенето и възприеманата стойност.
Предлагането на лимитирана серия продукти обаче не е достатъчно. Вашият артикул трябва да се отличава от останалите. Ето защо, е важно да създадете и лимитирана серия опаковки. Тук ще споделим някои съвети за създаване на опаковъчна кутия, която не само изглежда страхотно, но и добавя стойност към вашата лимитирана серия продукти.
Планиране на вашата маркетингова стратегия
Преди разработването на какъвто и да е проект, винаги трябва да започнем със задълбочено планиране и проучване, за да увеличим максимално шанса за успех и да намалим броя на препятствията и неравностите по пътя.
Определете вашата целева аудитория
Различните неща се харесват на различни хора. Няма един универсален дизайн на опаковка, който да се хареса на всички. Ето защо е важно да помислите кои са вашите целеви клиенти и какво точно ще привлече тяхното внимание. Опаковъчната кутия на вашия продукт трябва да се хареса на аудиторията, на която се опитвате да продавате.
Ако вашият бизнес използва социални медии или уебсайт, прегледайте тези анализи, за да определите целевата аудитория, към която трябва да насочите маркетинговите си усилия. Проучете демографските данни и разберете кои продукти са популярни сред вашите клиенти и каква опаковка най-много харесват те.
Бъдете в крак с тенденциите в опаковките
Дизайнът на вашата опаковка трябва да изглежда актуален и свеж, за да привлече потребителите към лимитирана серия продукти. Стари, остарели или повторно използвани дизайни ще бъдат в противоречие с престижа и ексклузивността, които лимитираните издания трябва да предизвикат.
Семплите и изчистени дизайни са много актуални в момента. Намерете баланс между привличащи окото цветове и графики, но се въздържайте от твърде натруфените и кичозни опаковки. Опаковъчните кутии, които могат да се използват многократно, също са често предпочитани от клиентите. Тази тенденция насърчава потребителите да променят предназначението или да използват повторно опаковката, вместо да я изхвърлят.
Създайте чувство за неотложност
Независимо дали пускате нови продукти лимитирана серия или искате да увеличите продажбите на вече съществуващи, изграждането и поддържането на усещане за неотложност е от значение за успешното им реализиране на пазара. Помислете за добавяне на таймер за обратно броене на вашата уеб страница или информирайте клиентите си, че даденият продукт е с ограничена наличност.
Съвети за проектиране на вашата лимитирана серия опаковки
Сега, след като сте направили проучването и планирането, сега можете да преминете към дизайна на вашата опаковка. Подобно на вашия продукт лимитирана серия, опаковката трябва да бъде уникална и различна от тази на конкурентите. Както вече споменахме, всяка лимитирана серия продукти трябва да предизвиква усещане за престиж и изключителност. Следователно опаковката трябва да отразява това и да се различава от редовно предлаганите продукти и опаковки.
Комбинирайте привличащи вниманието цветове, графики и уникални характеристики
Първото нещо, което да обмислите, е използването на комбинация от цветове и графики, за да привлечете вниманието на потребителите. Постарайте се да проектирате уникални графики, които не са виждани досега.
Потърсете добър и надежден, производител и доставчик на опаковъчни продукти, който да ви помогне да създадете опаковка, която е в съответствие с вашия продукт и марка. Уверете се, че вашата опаковка е визуално привлекателна и е така напечатана, че се откроява на рафта или онлайн.
Поставете вашите клиенти на първо място
Проектирането на опаковъчни кутии за лимитирана серия продукти трябва да се фокусира предимно върху потребителите. Разбира се, купувачите трябва да познават марката ви, но това не означава, че трябва да претрупвате пакета с името на вашия бранд. Провеждайте пазарни проучвания, за да разберете какви са предпочитанията на вашите клиенти и какво би им се харесало. Използвайте тази информация, за да проектирате опаковъчна кутия, която резонира с тях.
Вашата опаковка трябва да бъде визуално привлекателна и лесна за разбиране. Избягвайте претрупаните дизайни и объркващи съобщения, които могат да отблъснат аудиторията ви.
Бъдете креативни
Създаването на опаковъчни кутии за лимитирана серия продукти изисква внимателно планиране, креативност и внимание към детайлите. Като следвате съветите посочени по-горе, и работите с надежден производител и доставчик на такъв вид продукти, може да създадете кутия, която се откроява и грабва вниманието на потребителите.
Една добре проектирана опаковъчна кутия, може да ви помогне да увеличите продажбите, да създадете положителен имидж на марката и да насърчите дългосрочните взаимоотношения с клиентите. Така че продължавайте напред и бъдете креативни - възможностите са безкрайни!